fredag 19. juni 2009

Legeskrekk



Siden mamma gikk bort har jeg hatt skrekken for sykehus og leger. Jeg glemmer aldri da legen kom og sa til oss” Hun kommer ikke til å klare seg”….. Den dagen mistet jeg min tiltro til leger. De var ikke flinke nok til å redde mamma. Angsten for å være syk og gjerne ha en sykdom jeg selv ikke vet om henger over meg som et sort teppe. Jeg takler ikke og ikke ha kontroll over min egen kropp. Å ha vondt i foten eller halsen av en naturlig grunn er ålreit. Men når det gjelder indre organer jeg aner lite om er det verre. Nå de siste dagene har jeg slitt med oppblåst mage og ekstreme magesmerter.
Det er et sant helvete.. Jeg har skytteltrafikkert mellom senga og sofaen i dag, og lest, skrevet og sett på Disney Channel hele dagen. For et meningsfullt liv..
I morgen skal det altså skje. Jeg skal manne meg opp til å ringe til legekontoret å få bestilt meg en time på dagen. Orker ikke ligge her lengre som en stranda hval, oppblåst ballong eller ku med melkespreng! Hjelp! Jeg er redd.. Men av og til må man se frykten i øynene og hoppe!
Blogglisten

Ingen kommentarer: