tirsdag 2. juni 2009

"Jo lenger et menneske får lov til å være barn, jo eldre blir det..."




Jeg tror jeg aldri kommer til å bli voksen jeg.
I en alder av 21 elsker jeg fortsatt rosa og ser på disney channel når det passer seg.
Jeg leser barnebøker, har sengesett fra barnas ikea og elsker Hello Kitty!
Er det bare jeg som aldri blir voksen?
Jeg syns det er viktig å holde på barnet i seg. Man blir fort nok voksen. Og det er slitsomt å være voksen. På sett og vis har jeg to sider. 1. Den seriøse Jorun som må betale regninger og ordne opp. 2. Jorun 4 år, som elsker å ta livet som det faller seg, leve uten bekymringer, se disney filmer, drømme om å være askepott og bruker rosa klær og accessories!... Det er mest behagelig å være Jorun 4 år igrunn.
På mange måter er jeg glad for at jeg har valgt den utdannelsen jeg er i ferd med å ta. Jeg elsker barn og syns de er de mest fantastiske skapningene i hele verden! Og i tillegg får jeg betalt for å gjøre det jeg elsker: Å leke!
Avslutter med noen gullkorn fra barnemunn:
"Jeg er så glad for at jeg er født av mamma og pappa, det må være fælt å bli født av noen man ikke kjenner"
En ektefelle er den fellen man går i når man gifter seg.

Ingen kommentarer: